بسم الله الرحمن الرحیم

کسی میتونه خوب درس بخونه که بلد باشه با هوای نفسش مبارزه کنه
نمونه اش دکتر حسابی هست...
سختی هایی که در زندگیش کشید برای من قابل درک نیست...
و مدارکی که گرفت و خدمت هایی که بشر هم کرد باز هم برای من قابل درک نیست...
زندگی نامه اش رو سال کنکور خوندم
روزی یک ربع...
اون یک ربع وقت گذاشتن وقت زیادی از من نمیگرفت و باعث میشد انگیزه من برای درس خوندن بیشتر بشه...
سطحی به موضوعات نگاه نکنیم...

خب این هم برنامه روزانه استاد به نقل پسرشون در کتاب استاد عشق...

نگفته کی بیدار میشه ولی فکر کنم 4 یا 5 صبح باشه و تا 1 و 2 شب بیدار هست
یعنی فقط چند ساعت میخوابه...
شاید برای خیلیا هم غیرعادی باشه ولی با یکی از استادان دانشگاه در ارتباط بودم اونم 2 یا 3 ساعت میخوابید
انسان خیلی قابلیت داره بچه ها...
به اطرافمون نگاه نکنیم خیلی کارهای بزرگی میشه کرد خودتون رو دست کم نگیرید
به استاد گفتم چطور انقدر کم میخوابید؟
گفت با تمرین و کم کم ساعت خوابم رو کم کردم
تغییر یهویی نیست...باید کم کم شروع کرد
البته سن بالا خود به خود ساعت خواب رو کم میکنه ها...ولی هنر این هست در جوانی درست بخوابی...

عد نکته دیگه صبحانه شون 1 ساعت طول میکشه
اصلش همینه سبک زندگی ما به فنا رفته
و خیلی هم خوبه با خانواده باشه
این روزا طرف اصلا صبحانه نمیخوره!
داریم به کجا میریم...

و آخرین نکته رو فعلا داشته باشید 38 سال هر روز زبان آلمانی کار کردن
استمرار داشتن
در برنامه میبینید نیم ساعت هست

اینم یادگاری یک رفیق همیشگی:


به شخصه میخوام دوباره کتاب استاد عشق رو بخونم...