بسم الله الرحمن الرحیم
معمولا ماه رمضان ساعت خواب رو عوض میکنه..
دیگه سعی کنیم شب ها زود بخوابیم صبح ها زودتر بیدار بشیم
کافیه یک جست و جو در مورد ساعت خواب افراد موفق بکنی متوجه میشی جریان از چه قراره
البته صبح زود بیدار شدن سخته😑
اونی که هدف داره و برای هدفش ارزش قائله سختیشو قبول میکنه😌


صبح که آدم بیدار میشه گیجه نه هدفش یادش میاد و نه اینکه چرا الان باید زود بیدار بشه وقتی میتونه بخوابه؟
مدرسه هم نیست که غیبت بخوره...
سحرخیزی که از ترس غیبت باشه ارزش خاصی نداره
الان زود بیدار شدن هنره


بعد که بیدار شدن با بلند شدن فرق میکنه
بیدار شدن کاری نداری ساعت میذاری
دل کندن از تخت خواب هنره


اول که بیدار میشیم اسممون به زور یادمون میاد
پس خودتون رو گول بزنید
بگو حالا بلند شو یک آبی به دست و صورتت بزن بعد دوباره بخواب
یکم بگذره ویندوزت بالا بیاد راحتتر میتونی رو اهدافت تمرکز کنی و بیدار بمونی


حالا که زود بیدار شدی برنامه ریزی دقیق یادت نره حیفه وقتت هدر بره
برنامه هم فضایی نچین یک وقتی هم بذار کمی ظهر بخوابی


اشتباهی که خیلیا ها برای تنظیم ساعت خواب و سحرخیزی انجام میدن عجله هست
یهو میگه من دیگه از فردا زود بیدار میشم...
و فوقش یکی 2 روز بتونه ادامه بده
با خودمون درست رفتار کنیم! تحمل تغییر سریع رو نداریم
کم کم ساعت خواب رو کم و تنظیم کنیم
خیلی ریزه کاری داره و یکی از سخترین کارها هست سحرخیزی و مراحل بالای خودسازی هست!
خودم به شخصه میلگم در این موضوع و آدم خوش خوابی هستم...
ولی معتقدم هنر اینه که خوش خواب باشی و ساعت خوابت درست باشه


اصلا این مسائل رو بهمون یاد ندادن!
متاسفانه خانواده ها کمتر به اینجور مسائل توجه میکنن
کسی هم اینارو رعایت میکنه خودش رو خودش کار کرده و تغییر کرده
البته هستن خانواده هایی که بچه هارو منظم بار میارن و در خونه ساعت خواب و بیداری دارن..
حالا اگه خانواده ات اینطوری نیستن اشکال نداره خودت رو خودت کار کن...
ویژگی هایی که از والدین به ارث بردی بنداز دور....
اون چیزی که خودت بدست میاری ارزش داره


میبینی رتبه برتری که که کل فامیلش دکتر مهندس بودن
یجورایی ارثی باهوش و درسخون بوده و طرف رتبه برتر شده کار خاصی نکرده
حالا ممکنه ارثی خانوادگی عصبی باشن عصبی هست
ممکنه ارثی مهمون نواز باشن اونم مهمون نواز میشه

کلا رو خودش کار نمیکنه و به خودش زحمت نمیده

انگار اختیاری از خودش نداره و حاضر نیست تغییر کنه
هرچی پدر و مادرش باشن میخواد همون بشه

حتی مذهب هم از اونا تقلید میکنه


بخوای آدم موفقی باشی ویژگی های خوب و بدی که از پدر و مادر دریافت کردی بذار کنار و خودت مدیریتش کن
ویژگی ها بدتو خوب کن و ویژگی های خوبتو خوبتر

به کم هم قانع نشو
بد هستی خوب شو
خوب هستی خوبتر شد
تمومی هم نداره این روند


رتبه دو رقمی میشی در آزمون ها برای تک رقمی بجنگ
تک رقمی شدی برای رتبه 1 بجنگ

رتبه یک شدی درصداتو بیشتر کن

درصدتا بیشتر کردی سعی کن در زمان کمتری اون کارو انجام بدی

یادمه پارسال اینموقع ها سر آزمون جمع بندی نه زمین زدم نه از وقتش استفاده کردم
یعنی 20 دقیقه زودتر بقیه آزمون رو تموم کردم

رتبه ام خیلی تغییر نکرد حتی خوب هم شد نسبت به قبل


حرف خیلی دارم...
ولی نمیخوام بمب بارانت کنم
سعی کن به این حرفا عمل کنی وگرنه مفت نمی ارزه دونستن اینا
منم سعی میکنم حرفی بزنم که بهش عمل کردم و چشیدم چیه
دوست ندارم برم یک کتاب بردارم نوت برداری کنم بیام برای شما کنفرانس بدم
تجربه هم بهم ثابت کرده حرفی بزنم که خودم خیلی بهش اعتقاد ندارم و بهش عمل نکردم معمولا تاثیرگذار نیست
شاید همه حرفایی که میزنم بدونی
ولی بحث سر اینه که عمل کنی
همین که به دانسته هامون عمل کنیم کلی جلو میوفتیم 
حتما نباید بریم کلی کتاب بخونیم


تغییر به همین راحتی ها نیست
باید خودتو بشکنی از نو بسازی
درد داره
باید به معنایی واقعی جون بدی دوباره زنده بشی


البته شاید یکی بگه دوست ندارم تغییر کنم همین که هستم راضی ام
من دوست ندارم درد بکشم

میدونی الان کجا هستی؟ اینجا دنیاست
دنیا درد و سختی داره..خودت با پای خودت سختی هاشو به جون نخری خودش به زور بهت میچشونه


نذاریم کارمون به جاهای باریک بکشه
دنیا بد میزنه ها
سختی هاشون قبول کن برای شیرین میشن
کسی که قبول کنه دنیا سخته..سختی ببینه شاکی نمیشه
ولی فکر کنه همش خوشیه کلا شاکی هست و گله میکنه


داریم تلخ حرف میزنیما
اشکال نداره قرار بود از شما رتبه برتر بسازم دیگه
الکی که نیست
از 650000 نفر تجربی 100 نفر رتبه برتر میشن
خب سخته دیگه گل و بلبل که نیست


ولی خب به جاهای شیرینش هم میرسیم نگران نباش


خدایی که تورو خلق کرده فکر همه جاشو کرده
از مادر نسبت به تو مهربون تر هست...خیییییییییلللللللللیییییی بیشتر
این سختی هم از دوست داشتنش هست که بهمون میده
عاشق حسینش بود که اون هم مصیبت بهش داد


این رو نمیخواستم بگم
ولی مجبورم
فکر نکن مرغ همسایه غازه

مشکلی در سال کنکورم داشتم ک کلا کنکورم به فراموشی سپرده شد برام...گفتم کنکور چیه مشکلم درست بشه
انقدر این مشکل برام سخت بود که برای دشمنم هم آرزوش نمیکردم
ولی میدونی چی شد؟
درسم هی بهتر شد!
خودم اصلا موندم
میدونی چرا؟ هر وقت مشکل بیشتر میشد بیشتر یاد خدا میکردم
البته مشکل تقصیر خودم بود و قبول داشتم و گردن این و اون نمیداختم
ولی سعی میکردم بهش توجه نکنم
کسانی رو میشناسم قبل کنکور پدر از دست دادن نتیجه کنکورشون عالی شده
بهونه بذاریم کنار
خدا هم گاهی بهت سختی میده ببینه بهش توجه میکنی یا نه؟
در بهت میگه بنده من درسته که خیلی چیزها نداری ولی منو که داری؟ برات کافی نیستم؟
میخوای کلی بهت نعمت بدم منو فراموش نکنی دیگه طرفم نیای؟
خدا اون روز رو نیاره!