بسم الله الرحمن الرحیم
زیاد شنیدیم میگن یک سال سختی بکش درس بخون بعدش یک عمر راحتی
1 سال زحمت بکش 60 سال حالشو ببر
اصلا از این دید خوشم نمیاد نمیدونم چی بهشون بگم
آخه ببین رتبه 1 کنکور هم بشی اون شادی زیادش فوقش برای یک هفته باشه بعد کم کمتر میشه و آخرش میشه همین حالی که داری
یعنی آدم زحمت بکشه این همه فقط یک ماه خوشحال باشه؟
میصرفه واقعا؟
بعد شما بعد کنکور نمیخوای درست زندگی کنی؟ نمیخوای در دانشگاه موفق باشی؟ نمیخوای در شغلت موفق باشی؟
آدم باید در شغلش خیلی تلاش کنه...
نگاه کن اگه الان از درس خوندنت لذت نبری پس فردا بد تا میکنی با مردم
کسی که میبینی حاضر نیست با هزینه کم یا رایگان به فقرا کمک کنه یک دلیلش میتونه این باشه میگه
من کلی تلاش کردم درس خوندم... خوب اونم درس میخوند تلاش میکرد.. و...
خلاصه لذت نبری عقده ای میشی...
سختی هایی رو که کشیدی سر مردم خالی میکنی
لذت رسیدن به هدف سریع میره
گفتم هفته اول خوشحالی
من الان در دوران بعد کنکورم فکر نکن اینجا یک دنیا دیگس
الان بتونی لذت ببری از حالت و زندگیت و لذت بردنت فقط وابسته به نتیجه کنکور نباشه
بعد کنکور هم میتونی لذت ببری
اگه از مسیر تا کنکورت لذت ببری برای نتیجه ات استرس نخواهی داشت
میگی من که کل سال کنکورم حال کردم نتیجه هم هرچی شد در لذت بردن من تاثیری نداره
خدا هم میگه تو به خاطر من تلاش کنی من برای خوابیدنت... غذا خوردنت... نفس کشیدنت... کیلو کیلو ثواب میدم
در دنیا و آخرت

حالا نتیجه اش هم مهم نیست... نتیجه اش دست منه... من صلاح میدونم بهش برسی یا نه
سیستمی که خدا چیده خیلی دقیقه...
چون مارو خوب میشناسه