بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

#پیام_اعضا
من مطمئنم چون هم بهش علاقه دارم و هم میدونم که تو زندگیم یه هدف واقعی دارم که میشه بهش تکیه کرد و براش تا حد مرگ تلاش کرد


من به خیلی درس ها علاقه دارم ولی یکیشو انتخاب کردم...علاقه تنها معیار نیست
از کجا میدونی هدف واقعی هست و تا حد مرگ باید براش تلاش کرد؟

 

#پیام_اعضا
سلام . علتم اینکه از ریاضی و رشته ریاضی خیلی متنفرم با اینکه قبولی دانشگاه خوب واقعا براش اسونه رشته انسانیم بهم حس خیلی بدی میداد با اینکه وکالتو دوست داشتم و حتما توش موفق میشدم ولی مم هیچ وکیل زنی که بتونه مثل همسر خوب یا مادر خوب باشه ندیدم مشکلات روی رویشون تاثیر میزاره هنرو دوست داشتم ولی میتونم اونو کنار درسم بعد از کنکور ادامه بدم من امسال کنکوری 1400 میشم و رشتم تجربه میخوام تلاش  کنم اونم به شدت و میون کسایی که هدفشون سه رشته تاپ منم میخوام تلاش کنم واقعا و نترسم اصلا

 
اون 3 رشته تاپ رشته های وقت گیر و سختی هستن... ولی عده ای نمیتونن هم اون هارو داشته باشن و همسر و مادر خوبی باشن... البته هم وکیل خوب و مادر خوب داریم... هم پزشک خوب و هم مادر خوب
ولی دلیل عدم انتخاب رشته انسانی و انتخاب تجربی قانع کننده نبود برام
دلیل قانع کننده باشه
دوست داشتن ملاک نیست
من خیلی چیزهارو دوست دارم ولی طرفشون نمیرم
یکی یک روز بسکتبال دوست داره... فردا فوتبال... پس فردا نقاشی.....دیدم که میگما
بچه ها؟
میدونم دارم سختگیری میکنم
ولی باور کن به نفع خودت هست
میخوام درست انتخاب کنی🙃

 

#پیام_اعضا
سلام
چون که هر سه رشته رو مطالعه کردم
تا حدی ام به رشته های دانشگاهیش سری زدم
و
دیدم که با تجربی حالم بهتره


تنها مسیر و راه زندگی انتخاب رشته دانشگاهی نیست!
حتما نباید همه کنکور بدن
ترک تحصیل کرده هایی که چه موفقیت هایی کسب نکردن
حیف خودم پزشکی هستم و ممکنه بگن نفست از جای گرم میاد

 

#پیام_اعضا
بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت
که در مقام رضا باش و از قضا مگریز


حین قرابت زدن گوشی چک نکن😂
آدم باید فکر کنه و همش جبر که نیست! اختیار هم هست
نذار قرابت معنایی برات بیارما😂

 

#پیام_اعضا
سلام...من کار پزشکی رو خیلی دوست داشتم از بچه گی و در حد خیلی خیلی.. تصورش هم بم انرژی میداد بخاطر اون تیزهوشان رفتم ک مثلا راحت تر ب هدفم برسم...من هوش ریاضی فیزیکم خوب بود و الان ۴ ساله بخاطر استرس و....ب هدفم نرسیدم امسال رفتم پرستاری چون یکی از دلایل انتخاب پزشکی کمک ب مریض ها شادم میکرد ولی از پرستاری انصراف دادم میخوام واسع ۱۴۰۰ بازم واسش بجنگم چون تنها شغلی ک تصورش هم ب احساس با ارزش بودن و عالی بودن و رضایت میده همینه


فقط کسایی که پزشک هستن باید احساس رضایت و عالی بودن و باارزش بودن بکنن؟
آبدارچی یک پزشک باشه آدم ولی احساس با ارزش بودن بکنه

شما علاقه به کمک به مریض ها داری؟
خیلی هم خوب

کلی رشته غیر پزشکی که میتونه شمارو به هدفتون برسونه!
خب حالا بذار نظرمو بگم...
نظر شخصیم هست و شما هم نظر خودتون
آدم نتیجه نظرشو میبینه...
و اجباری در پذیرش نیست
اول از موردی شروع میکنم که شایع هست
اگه فقط به خاطر موقعیت شغلی داری یک شغلی انتخاب میکنی احتمال زیاد اشتباه میکنی

روزی تو دست خداست...
راهی رو انتخاب کن که درسته و براش خلق شدی...
و من فکر نمیکنم این همه آدم که دنبال یک چند رشته خاص باشن برای این خلق شده باشن
اگه خدا بخواد ...بهترین رشته از نظر موقیعت شغلی انتخاب کنی... کاری میکنه به شغله نرسی
اگه خدا بخواد... یک رشته بد از نظر موقعیت شغلی انتخاب کنی... بهترین درآمد رو نصیبت میکنه
یعنی روزی شمارو خدا تعیین میکنه نه صرفا شغل
حیف که پزشکی هستم نمیتونم راحت صحبت کنم...
اگه یک شغلی انتخاب میکنی برای کمک به مردم...
خیلی خوبه..خیییللللیییی
ولی تقریبا همه شغل ها به مردم کمک میکنی
آتش نشان ها خیلی کمک میکنن... چرا اونو انتخاب نکردی..

 

 #پیام_اعضا
سلام متاسفانه باید بگم من موقع انتخاب رشته اشتباه خیلی بزرگی کردم اونم این بود ک زیر بار حرف بقیه و خانوادم رفتم اونا مجبورم کردن ک برم تجربی چون یجورایی جز دکتر و مهندس رشته و حرفه ی دیگه ای رو اصلا شغل حساب نمیکنن برای همین هم سه چهار سال از عمرم سر کاری گذشت ک هیچ لذتی ازش نمیبردم و هیچ شوق و انگیزه ای برای ادامه دادنش نداشتم ولی بعد اینکه کنکور سال اولمو دادم ب خودم گفتم تا کی تا کجا چرا من نرم دنبال علاقم حتی اگه همه بگن اشتباه می‌کنی حتی اگه همه مخالف باشن و همینکارو کردم من به هنر علاقه دارم برخلاف میل خانوادم دارم برای کنکور هنر تلاش میکنم و از اون موقع تا الان ک این تصمیم و گرفتم زندگیم بدجور عوض شده و حس و حال خیلی بهتری دارم حتی انگیزه برای درس و زندگی و تلاش کردن و مطمعنم ک میتونم موفق بشم

 
خانواده و اطرافیان چقدر در انتخاب رشته ات دخیل بودن؟
نذار رو انتخابت تاثیر بذارن...درست انتخاب کن
اگه صرفا برای کلاس و موقعیت اجتماعی یک رشته انتخاب کردی
که مثلا بهت بگن دکتر مهندس..
ارزشت خیلی میاد پایین
حیفی تو!
برده و زیر دست مردم نباش
ّبرای مردم کاری نکن...منتظر تایید این و اون نباش
خلاصه و مفید بگم
برای پول
دنیا
موقعیت اجتماعی
مادر
پدر
هوس
ترس
عقده
و...
یک راه رو انتخاب کنی
فقط دنیای خودتو تامین کردی!
تازه اون هم معلوم نیست! دنیا هیچی صد درصد نیست!

دنیا هم فوقش 100 سال دیگه زندگی کنی(شاید هم 1 روز دیگه!)

و خدا برای کاری که برای خودش نباشه پاداش نمیده...

و شما میلیاردها میلیارد میلیارد... سال اخرت که یک ابدیت هست رو ضرر میکنی
انگیزه های هوس آلود مثل پول مقام و شهرت رو بنداز دور
و الا خدا به همون واگذارت میکنه

بشین حساب کتاب کن چقدر این انگیزه ها در انتخاب رشته ات دخیلن؟
هرچقدر بیشتر باشن داری بیشتر از خدا دور میشی

شما فقط به خاطر خدا درس بخون و انتخاب رشته کن

برای خدا یک کاری انجام بدی
نباید برات فرق کنه چقدر پول گیرت میاد...ممکنه زیاد باشه یا کم..
نباید فرق کنه برات که توسط مردم تایید بشی یا نه...
خدا تاییدت کنه برات کافیه

آزادی به این میگن! نه اون آزادی که غرب میگه!
آزادی یعنی برده پول و مردم دیگه نباشی..که مردم با افکارشون در تصمیمات تو تاثیر بذارن
من خودم شک دارم به رشته ای که انتخاب کردم
چون احساس میکنم خالصانه برای خدا نبود
و نمیدونم چجوری جوابشو روز قیامت بدم...

 

#پیام_اعضا
با حرفاتون موافقم ک میگین هرکاری می‌کنی برای خدا باشه نه برای مردم خیلی از انگیزه های دیگه شاید اگه همه واقعا اینکارو میکردن خیلی از مشکلات الان و نداشتیم ک متاسفانه خیلی این کم رنگ شده تو جامعه امروز ما و من ی نظری دارم اونم اینه ک اگه ی علاقه ای ی استعدادی ک داری بری دنبالش داری راه درستو میری چون خدا خودش این استعداد و داده بهت و براش هدفی داشته و همین ک هرکسی ی استعداد خاصی داره نشونه این میتونه باشه و در کنار تلاش برای کاری ک خدا استعدادشو توی وجودت گذاشته خیلی دلنشینه و چقدر خوب میشه ک ازش تشکر کنی بابتش و بگی خدایا برای رضای تو اینکارو انجام میدم و میرم دنبالش من ازت راضیم و امیدوارم توهم ازم راضی باشی🙂


شاید خانواده ات میگن این رشته خوبه همین رشته برو
زورت میکنن!
پس فردا شما هم ان شاءالله پدر و مادر میشی..
و نگرشتو درست نکنی...همین بلارو سر بچه هات میاری
چون مثلا دلسوزن...ولی دلسوزیشون از سر ترس هست
ننگ برای جامعه ما که شغل دولتی داشتن افتخاره
کارمند بودن افتخاره
میری خواستگاری میگن شغل آقا دولتی هست یا نه؟
میدونی چرا؟ احتمالا به خاطر امنیت شغلی هست
بابا روزی شما دست خداست1
امیدشون به شغل هست به خدا نیست...
خدا هم به همون واگذارشون میکنه...
روز قیامت هم همون شغله ان شاء الله شفاعتشون میکنه!

حالا هرکی میگه شغل دولتی شاید این منظور نداشته باشه ها...قضاوت نمیکنیم همه رو

 
خیلی خوبه که به راهتون مطمئنید🤗
پس محکم به سمتش حرکت کنید💪
فقط هرچند وقت یکبار در مورد راهتون خوب فکر کنید
و اجازه شک کردن به خودتون بدید

 

 

یک تبصره خیلی مهم:

 

به هیچ وجه دل پدر و مادر نشکن
من گفتم حتما نباید بر اساس نظر اونا عمل کنی
و اصلا نباید دلشون رو بشکنی
مگر اینکه خلاف دستور خدا ازت کار خواستن
و اگه بنظرت غیر منطقی هستند خیلی با احترام باهاشون صحبت کن و نظرت قاطعانه بگو
ولی نشکن
میتونی از بقیه بزرگترها که روی پدر و مادر نفوذ کلامی دارن کمک بگیرید


بچه ها من صبح تا شب میخوام به خودم شک راه بدم
چون نفس انسان خیلی نامرده
گولت میزنه
من به خودم میگم پزشکی میرم که فقط به مردم خدمت کنم
بعد که نگاه میکنم میبینم اگه به اندازه یک کارگر بهت پول بدن باز هم میری پزشکی؟
جوابی ندارم!

من به خودم میگم پزشکی میرم که فقط به مردم خدمت کنم
بعد نگاه میکنم اگه دیدی که نسبت به عموم مردم نسبت به طلبه دارن نسبت به پزشک هم همین بود باز هم میرفتی؟
جوابی ندارم!

اگه هیچ کی سمت پزشکی نمیرفت...و همه هجوم میوردن سمت رشته های انسانی مثلا...باز هم پزشکی انتخاب میکردی؟
جوابی ندارم!

خودمو به شک میندازم...


شک میندازم خودمو ولی از راهم مایوس نمیشم
و اتفاقا بیشتر تلاش میکنم

فکر کن رو اعتقاداتت...
فکر...فکر...
فکر کردن هنره...هر کسی بلد نیست فکر کنه
بسه دیگه حرفامو زدم
دیگه اتمام حجت شد

براساس انتخابتون نتیجه اش رو میبینید
و هرکسی اعتقادی داره و پاش وایمیسه
ولی باید اعتقادات دیگه هم ببینه

امیداروم راهمون درست باشه

یک راهنمایی کنم

اگه واقعا راه انسان درست باشه
باید عشق کنه از مسیرش...آرامش داشته باشه درش....با عقل براش اثبات بشه بهترینه
اگه شد براش جون هم بده
اگه به این مرحله رسیدی یا حتی بیشتر! 
به احتمال زیاد راهت درسته! باز هم نگفتم قطعا چون بعضی ها برای چیزهای الکی هم جون میدن!

تمام!