بسم الله الرحمن الرحیم

چند نفری بعد از اینکه گفتیم این پی دی اف ها غیرقانونی هست سوال براشون پیش اومد حرومه اگه استفاده کنیم؟ عذاب وجدان داشتن
شاید سوال بقیه هم باشه...
ببین استفاده از پی دی اف در صورت عدم رضایت طرف با دزدی کردن و از دیوار خونه مردم بالا رفتن فرقی نداره
جفتش دزدی هست و حق الناس هست
فقط فرقش اینکه از دیوار خونه مردم بالا رفتن همه میفهمن گناه هست ولی اینو نه
البته باز هم خیلیا میدونن توجیه میکنن
ببین من برای درس زبان دانشگاه مجبور بودم از پی دی افش استفاده کنم
تازه پی دی اف نبود بچه ها اسکن کرده بودن تو گروه گذاشتن
منم چندتا تکلیف رو حل نکردم به خاطر این نمره هم شاید کم بشه...به جهندم!
بعد رفتم اینترنتی بخرم....همه جا گشتم فروش اینترنتی نبود
رفتم سایت اصلی ایمیل زدم آقا هرچی گشتم نبود بخرم..اشکال نداره اسکن شده استفاده کنم بعد که برگشتم تهران بخرمش؟
خیلی محترامه آدرس فروشگاهی در تهران داد گفت زنگ بزن برات پست کنن
منم بعد به زور تونستم اینترنتی از جایی سفارش بدم
خیلیا از این مولف ها به راحتی از حقشون نمیگذرن
یک ریال ازشون بخوری اون دنیا بهت میگن یک ریال مارو پس بده
یک ریال هم نداری بهش پس بدی...هیچی نداری...ازت ثواب برمیداره...ثواب نداشتی گناهش رو بهت میده
حالا استاد و معلمت پی دی اف میذاره اشتباه میکنه
کسایی هم که استفاده میکنن اشتباه میکنن
دلیل نمیشه شما اشتباه کنی
البته یک چندتا تبصره و شرایط خاص داره که میتونی از دفتر مرجع تقلیدت بپرسی
کپی دی وی دی حرف آخر و امثالهم هم همینطور
اگه شک داری: کلیک کن
اینکه طرف گرون میده
شما پول نداری 
دلیل نمیشه باز هم!
اینکه مثلا کسی بخشی از یک کتابی کپی میکنه در کتابش
اگه زیاد نباشه با ذکر منبع مشکلی نداره..تازه تبلیغ هم برای طرف هست
ولی اگه زیاد شد باید از طرف اجازه بگیره

قرض دادن کتاب هم به خودی خود ایرادی نداره مگر اینکه طرف ذکر کرده باشه قرض هم نباید بدی!

باز هم میگم ممکنه نظر مراجع کمی متفاوت باشه...بستگی به مرجع تقلیدت داره

توجیه اینکه این نشر علم هست و اینا هم بندازید کنار! حدیث داریم علمو به دیگران بیاموزید و یاد بگیرید بندازید کنار...
صد در صد درست هستن احادیث ولی توجیه هستن
طرف زحمت کشیده حقش خورده میشه
ما خودمون چندنفری یک بانک نکات زیست نوشتیم یک ماه واقعا سخت و وقتگیر بود

 

#پیام_اعضا
اگه استفاده کنیم بعد از کنکور پولشون رو پرداخت کنیم چی؟


قول میدی تا بعد کنکور زنده باشی؟

 

#پیام_اعضا
سلام ! خسته نباشی دوست خوبم ! میخواستم ازت بپرسم ! چجوری نیت درس خوندنم رو بر مبنای خدا بزارم تا بیشتر کمکم کنم ! چجوری اعتقاد قلبیم رو ببرم بالا ؟!


عمل کن...دستوراتش انجام بده...مثلا همین حق الناس اینا رعایت کن...ایمانت میره بالا و نیتت قوی تر میشه

 

#پیام_اعضا
میشه در ازای پول کتاب به یه نیازمند کمک کنیم؟


دلیل نمیشه دزدی کنیم بعد پولشو بدیم نیازمندان
حدیث مخصوص داریم نفی شده
اگه میخواد طرف ثواب کنه پولو بده خودش با میل خودش به نیازمندان کمک کنه
اگه احیانا استفاده کردی به ناشر بگو حلال کنه و رضایتش بدست بیار
مثلا پولشو به خودش بده
اگه طرفو پیدا نکردی و راهی نبود
آره میتونی پولشو بدی نیازمندان و براش ثواب جمع کنی
هر پی دی افی مشکل نداره ها
شاید رایگان باشه و طرف خواسته واقعا نشر علم کنه
باید مطمئن باشی رایگان هست و طرف راضی هست بعد استفاده کنی...شک داشتی نباید استفاده کنی
10 نفری هم مثلا نرید یک پکیج دی وی دی بخرید برای هم کپی کنید!
این هم اگه طرف راضی نباشه ایراد داره


بیچاره اونی که 100K ممبر کانال داره بعد کپی میذاره
خدا به دادش برسه
هرکسی استفاده کنه و انتشار بده در گناهش شریکه
شاید تا قیامت در گناه چندین هزار نفر یا بیشتر شریک میشه

 

#پیام_اعضا
شما که کلا ساز مخالف میزنی تا حرف خودت به کرسی بشینه 
همه چی ایراد داره که 
وقتی کسی پول نداره چیکار کنه 
سر اون قضیه انتخاب رشته هم اینقدر سخت گیری الکی کردید همه یه رشتشون شک کردن و الانم دارید دین و اینا رو بد و سخت جلوه میدید 
شما گفتی ب خودت خیلی سخت گرفنی ولی همهومثل شما نیستن که


پول نداشتن دلیل بر دزدی کردن نیست
دین خیلی خوبه
رتبه برتر شدنم را از دینم داره
دین من برای دنیا و آخرت من هست
ما دینی داریم که خیلی حقوق براش مهمه
من عاشق این دین و خدای عادلش هستم
من سخت نمیگیرم به خودم
بعضی ها خیلی راحت گرفتن به خودشون
من حرف حق رو میزنم
شما هم آزاد هستید و مختار
اونی که اختلاس میکنه و عده ای فحشم میدن بهش
اون از روز اول اختلاس گر نبوده
از کمش شروع کرده

 

#پیام_اعضا
نه قول نمیدم که زنده ام ولی قول میدم که کارم حسن فاعلی داشته
وگرنه هیچ چیز 100درصدی نیست


پیامبر شما صلی الله علیه و اله و سلم فرمود بنده وقتی پلک میزنم و یک لحظه چشمامو میبندم نمیدونم بعدش چشمامو باز میکنم و زنده ام(نقل به مضمون)
حسن فاعلی وقتی درسته که حسن فعلی هم باشه
اون لحظه ک بدون رضایت استفاده میکنید گناه هست...و تاثیرشو در روح و جانتون میذاره
بعد اگه زنده باشید که معلوم نیست میتونید جبران کنید که ریسک خیلی بزرگی هست و حماقت هست

 

#پیام_اعضا
دنیا اینقدر عادلانه و پاک شده ک تنها گناهش دیدن چهار تا فیلم کپی ماست؟؟


فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ


خداش عادله :)
تمام گناهان در دنیا به علاوه همین 4 تا فیلم کپی دیدن حساب میشه!

 

#پیام_اعضا
اگه زنده بودنمون شک هست پس وصیت میکنیم برامون انجام بدن


یک قول بده به وصیتت کامل عمل میکنن!
میشن تمام ناشرهارو برات پیدا کنن و تک تک پولارو پس میدن!
اگه همچین همراهانی داری خوش به حالت
بعدش موقع جان دادن این عمل ها برات عذاب میشه
و تا وقتی که جبران نشه عذابش در برزخ از شما برداشته نمیشه...حالا اگه یکی بیاد جبران کنه...درسته که جبران میشه تا حدی ولی وقتی خودت جبران کنی خیلی ارزشش بیشتر هست.
باز هم آدم باید شرم کنه یک معصیت خدا بکنه در حالی که خدا ناظر هست و هرچه که داره از او هست

 

#پیام_اعضا
شما چه نضمینی میدی که این احادیث و حرفا از پیامبر باشه؟؟؟مگه خودتون پیامبرو دیدین؟به نظر من خدا دوست داره بندش هر روز جوان تر بشه


بچه ها بحثمون سر پی دی اف بود بحث رو اعتقادی نکنیم
ما روی احادیث تفکر میکنیم
بررسی میکنیم
با قرآن میسنجیم
سند بررسی میکنم
و اگه برامون ثابت شد درسته بهش عمل میکنیم
این برای ما حجت هست و خدا بهمون در آخرت گیر نمیده
این که یاد مرگ باشیم خیلی در قرآن سفارش شده
و خیل واضح هست ما از یک ثانیه بعدمون خبر نداریم

البته خدا خیلی دوست داره بنده اش جوان باشه
در آخرت به جوان ترین شکل هست
در دنیا هم خیلی سفارش شده به خودتون برسید تا جوان و باطراوت بمونید
بعد میگن در راه بندگی خدا نظر خودت مهم نیست
نظر خدا مهمه
و نظر خدا نظر پیامبر خدا و حجت خدا هست که واسطه هستند
نگاه کنید
گفتم اجرای دین گاهی برامون سخت میشه
خب اگه سخت نبود که همه دیندار میشدن
باید یک چیزی باشه که خدا از بندگانش امتحان بگیره...
نگاه اونایی که گناه بزرگ میکنن...گرون فروشی میکنن...خدا بدترین عذاب ها براشون در نظر گرفته که حقشون هست
و باید سعی کنیم پاک بمونیم
آقا پول نداری؟ اشکال نداره که!
به خدا نتیجه شما دست خداست...من به اندازه کافی زیر آب این موسسه ها زدم..طرف دی وی دی میگیره به ضررش هست...حالا کپی باشه واویلا..خسر الدنیا و الاخره
تو بندگی خدا کن...با همون منبعت که شاید با کلی زحمت حلال تهیه کرده باشی تورو به جایی میرسونه که اون پولداراش نمیرسن!
تو در سال کنکور روزه بگیر...خدا کاری میکه با روزه بهتر از روزه خوارها نتیجه بگیری
بابا با خداتون عشق کنید
تو با گناه به راهی بخوای بری شک نکن صد در صد اشتباه هست
هرچند در ظاهر خوب باشه
روز قیامت اون فقیر رو میارن میگن این فرد گرسنگی کشید و با وجودی که میتوست دزدی کنه...دزدی نکرد
با اونی که دی وی دی کپی میبینه میخواد چی بگه به خدا؟ بگه پول نداشتم؟
خدا بهش نمیگه مگه روزیت دست من نبود؟..پولی که به حسابت میومد از طرف من بود...پس چرا نافرمانی کردی؟]
ولی ناامید نشو
اگه تا حالا استفاده کردی اشکال نداره
کافیه بگی خدایا غلط کردم دیگه استفاده نمیکنم
همون لحظه خدا گناهات رو پاک ک میکنه هیچ...به ثواب هم تبدیلشون میکنه
بعد سعی کن بری حلالیت بگیری و جبران کنی در حد توانت
حتی اگه زنده نبودی تا کامل صاف کنی چون تلاشتو کردی خدا روز قیامت هواتو داره
من این حرفا میزنم یکی آگاه بشه کافیه
که در پیام ها هم میاد میگه این حرفات رومون تاثیر گذاشت
یک نفر هم کافیه
هرکسی هم دوست داشت عمل میکنه یا نمیکنه
میگید زیاد از تقویت اراده صحبت کن
من تقریبا همش دارم از تقویت اراده صحبت میکنم
میگم پی دی اف غیرقانونی استفاده نکن
دوست داری استفاده نمیکنی...خب ارادت قوی میشه
میگم دی وی وی کنکور جذابه...ولی به درد همه نمیخوره..دوست داری ولی استفاده نمیکنی...و بجاش تست بیشتر میزنی...خب ارادت قوی میشه
خلاصه تقویت اراده شاخ و دم نداره
مقید بودن در گزارش کار یعنی تقویت اراده
سحرخیزی یعنی تقویت اراده
فکر کردن و تمرکز کردن...
شما صبح تا شب در حال مبارزه با هوای نفس هستی
و اگه لحظه ای از این کار دست بکشی ضرر کردی