بسم الله الرحمن الرحیم
دستیابی به هر هدفی ممکنه اگه بخوایم؟
نه نیست!
آدم هرچی بخواد نمیتونه بهش برسه!
به خدا نمیشه
قبولش کنیم خودمون گول نزنیم
اینکه برسی یا نرسی دست خدا هست... خدا تا اجازه نده بهش نمیرسی
شما تلاشت میکنی ولی بقیه اش راضی باش به رضای خدا
گاهی تلخ حرف میزنم
خب حرف حق گاهی برامون تلخ هست
چه اشکال داره
من نمیتونم جوری حرف بزنم که به مذاق همه خوش بیاد
در نیفت با خدا و تقدیر خدا
خدا صلاحت رو بهتر میدونه
گاهی یک چیزی رو خیلی دوست داری
ولی خدا میدونه اون به ضرر تو هست
بهت نمیدش
مثلا بچه ای که دوست داره چاقو دست بگیره ولی هرچی گریه کنه مامانه بهش چاقو رو نمیده!
بچه است نمیفهمه! ما از اون بچه نسبت به خدا خیلی جاهلتریم... و خدا نسبت به مادره خیلی آگاهتره..
جاهلیم... خدا مصلحت مارو میدونه
مغرور نشی یکوقت بگی من هرکاری بخوام میتونم بکنم؟ یهو بگو خدا هستم
در برابر یک ویروس ناچیز انقدر ضعیف هستیم
کافیه یک کرونا بگیری قبل کنکور نتونی کنکور بدی...
پس ببین خیلی چیزها دست تو نیست...توکل کن بر خدا...
شما درست رو بخون...تلاش کن...بهداشت رعایت کن...
ولی دیگه قبل کنکور کرونا گرفتی دیگه راضی باش!
اینکه بابات پولداره و فقیر...دست تو نبوده
دست خدا بوده
پس به صلاحت بوده...
بگو خدا راضیم به راضی تو...

امام حسین علیه السلام فداش بشم بعد از اون همه مصیبت در واقعه عاشورا...فرمود:
إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ

حالا ما امام حسین علیه السلام نیستیم درست...
میتونیم برای یک نتیجه کنکور که دیگه راضی باشیم
تلاش میکنیم هرچی شد دیگه
من قبلا گفتن بد میاد از کسی که از زندگیش راضی نیست
راضی بودن از زندگی یعنی راضی بودن قضای خدا

الیس الله بکاف عبده
آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟

دیگه کسی خدارو داره گرسنگی هم کشید باید راضی باشه از زندگیش..

ولی خب خدا کریمه... بنده اش رو گرسنه نمیذاره... کلی نعمت بهش میده... حواست به نعمت های خدا هست؟

 

 #پیام_اعضا
شمایی که میگی دستیابی به هدف ممکنه اگه بخوایم!
پشت کنکوری جدیدهستم
بابام کارگره پول کلاس کنکور نداشت که بهم بده
راهنماهای درستی نداشتم وسه سال دبیرستانو یه بند برای معدل درس میخوندم چون که مدیرمون بهم گفته بود بخوای پزشکی قبول شب باید معدلتو بیاری بالا....تست هم نمیزدم_خودمو از درس زده کردم رفت 😐
مدرسه عادی درس خوندم
حسرت کلاس خصوصی موند روی دلم
تهش خیلی زرنگ باشم زیست ۷۰شیمی۵۰فیزیک ۴۰ریاضی۴۰عمومی ها همه ۸۰به جز زبان اونم صفر
سال کنکورم تازه از خواب بیدار شدم فهمیدم کنکور چی هست اصلن
با درصد هایی که گفتم پرستاری به زور قبول شم اونم یه دانشگاه پرت
ن شهید بهشتی که از بچگی دوست داشتم بهش برسم اونم رشته پزشکیش

 
این پیام قبل از شروع بحث برای من اومد
اول اینکه ما به اندازه کافی زیر آب کلاس کنکور رو زدیم! اصلا قیمتاش دستمون نیست
دانش آموزم گفت 1 تومن دادم کلاس غیرحضوری جمع بندی تعجب کردم
من فکر کنم کل هزینه کنکورم به 5-6 تومن هم نرسید
که بخش زیادیش هم مربوط به آزمونه


- شما تیزهوشان بودی معلمات خوب بودن...نفست از جای گرم میاد
+ آره خداروشکر خوب بودن...تاثیر هم داشتن....ولی بنده دروس تخصصی 12 ام رو جلوتر از معلم تموم کردم...و بنظرم بدون معلم خوب هم میشه رتبه برتر بود...نمونه داریم...پس میشه


قبول دارم عدالت آموزشی نیست
و نباید برای موفقیت برای کنکور این همه هزینه بخواد
ولی خب چکار کنیم؟ بشینیم گریه کنیم؟
اون هایی که مسبب این امر شدن(که شاید خود بنده هم باشم) حسابشون با خداست
ما هم تلاشمون رو میکنیم با شرایط کنار بیایم
اگه شما تلاشتو کردی
دید درستی برای کنکور نداشتی
خب دست شما نبوده
و دلیل نمیشه ناراضی باشی
گفتم تنها راه زندگی کنکور نیست به خدا!

خب نظر سنجی گذاشتم حدود 80-90 درصدتون گفتید از راهتون مطمئنید!
ادعا سنگینی هست
پس اگه مطمئن هستی براش بجنگ و بهش برس
آدم از یک راه درست بره بهش میرسه
اگه مطمئنی باید پزشک بشی پس 10 بار هم شده کنکور بده و بهش برس!
چون مطمئنی از راهت!
ولی ببین خدا خیلی واضح تر از من با شما صحبت میکنه
و راه درست رو بهت میگه
خیلی واضح
و نشونه ها
و اتفاقات
بهت الهام میکنه این راه درسته
خودت هم خوب متوجه میشی

ولی امان از وقتی که بگی نه من راهی که فکر میکنم خودم درسته میرم...
امان از وقتی که لج کنی...
نتیجه اش رو میبینی...
خلاصه و مفید
تفکر میکنیم
تلاش میکنیم
توکل میکنیم
توسل میکنیم
تحقیق میکنیم
با نفسمون مبارزه میکنیم
تسلیم خدا میشیم
و...

بعد هرچی شد خداروشکر میکنیم و مصلحت در این بوده
اصلا آرامش در این هست
کسی که توکل کنه به آرامش میرسه
تمام دنیا هم از دست بده خم به ابرو نمیاره...چون هنوز خداشو از دست نداده
یکچیز هم بهتون بگم
فکر نکن پزشکی تهران خبریه
ناشکری نمیکنما
ولی بعد که بهش میرسی میبینی خب که چی؟ من پزشک...من دانشجوی پزشکی تهران...آخرش که چی؟ آخرشو میخوام!
ناامیدتون نمیخوام بکنم
ولی کلا اینجوری به هر هدفی برسی بعد مدتی عادی میشه...
عده ای بعد کنکور افسردگی میگیرن
چون هدفشون فقط کنکور بوده
دادن تموم شد رفت! بعد میگن خب الان چه کنیم؟
تو دانشگاه هم اینجوری هست طرف میگه خب من الان چه کنم؟ بهترین رشته و بهترین رتبه شدم..آخرش که چی؟


خدای شما...خدای یوسف ته چاه هست
خدای شما...خدای یونس در دل نهنگ هست
خدای شما...خدای ابراهیم در دل آتش هست
خدای شما...خدای موسی تحت تعقیب فرعونیان هست

حضرت یوسف شد عزیز مصر
حضرت یونس از دل نهنگ نجات پیدا کرد
آتش بر حضرت ابراهیم گلستان شد
فرعونیان هم غرق شدن


خداتو دست کم نگیر
وقتی چیزی ازش بخوای.....
یا میگه چشم
یا میگه باشه بعدا بهت میدم الان زوده برات
یا میگه یک چیز بهتر برات سراغ دارم!