بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از راه های  رسیدن به ساعت مطالعه بالا
عهد بستن با خودمونه
یعنی یک قول و قراری با خودت میذاری
میگم من تا شب به این ساعت مطالعه میرسم...
نرسیدم جریمه ای برای خودم در نظر میگیرم

این روش به درد کسایی میخوره که عزت نفس بالایی دارن و برای خودشون ارزش قائلن
خودشون رو بی ارزش نمیدونن
پای حرفشون میمونن
ببین اگه میبینی عزت نفست بالا هست و زیر حرفت نمیزنی
یعنی یا به ساعت مطالعه میرسی یا تنبیه رو اجرا میکنی
زیر حرفت نمیزنی
این روش به دردت میخوره

ترجیحا اوایل این قول و قرار رو روزانه ببندید با خودتون
شب قبل بگید یا به ساعت مطالعه فلان میرسم فردا یا فلان کارو انجام میدم...حالت دیگه ای نداره

شده فرداش تا صبح هم شده بیدار بمونی ولی زیر حرفت نزنی

تنبیه هم وقت گیر نباشه خیلی
و جوری باشه از درسه سختتر باشه که وقتی بهش فکر کردی تنت بلرزه

پاداش هم میتونی در صورتی که به اون ساعت مطالعه رسیدی برای خودت در نظر بگیری

اینکه پاداش یا تنبیه چی باشه به خودت بستگی داره

یک روزهایی بود شاید 8 ساعت بازی کامپیوتری میکردم
یک فصل یک سریال در چند روز تموم میکردم
آهنگ جدید چی اومده گوش کنم؟
خداروشکر هزار مرتبه شکر میکنم که ترکشون کردم
و خدا چیزهای بهتری رو بهم داد
ولی الان صبح تا شب یا درس میخونم یا کار مفید دیگه ای میکنم
و خیلی راضی تر هستم
و بیشتر لذت میبرم
عماد قبلی الان نمیفهمه چی میگم
چون فقط منتظر بود عمرش بگذره
و دنبال لذت های سریع و سطحی بود
و خدا هدایتش کرد و الا معلوم نبود چه بلایی سرش میومد